Loppisköp

I lördags åkte jag iväg för att titta på andrahandsmarknaden. Det räckte med besök på ett ställe för där fann jag tillräckligt med prylar. Först ett tjusigt pressglasfat på fot för 148 kronor.

Så fem linneservetter i senapsgult till min färgglada samling (39 kr). Med dem dukade vi till middag.

Ett par skirt virkade små ”rondeller” (2×7 kr), en blågrön glaskupa på fot i en modell som jag inte har sedan tidigare (38 kr), en fint broderad duk med bladslingor (39 kr) samt ett par lyrikböcker (Stagnelius 20 kr och Bo Bergman 15 kr) följde också med hem. Böcker jag gärna vill ha finner jag nästan varje gång jag besöker en andrahandsaffär – där måste jag intala mej att inte köpa för många.

Det som däremot inte gick att få tag i på de två blomsteraffärer jag besökte var mimosakvistar. Dessa ljuvliga gula minibollar med doft som inget annat.

3 reaktioner till “Loppisköp

Tyck till om du vill!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.