Flowerpower

.

Scilla, vårlök, vitsippa, viol och en flocktulpan. Åsså svalört men på bilden syns bara det gröna bladet. En gullviva har också slagit ut på gården, men den fick stå kvar.

Valborgsutflykt till naturreservatet med backsippor. Helt violett sandbacke. Skön plats att aväta kaffekorgens innehåll på!


MAJ MÅNAD KOM

Maj månad kom som ett fotbad
efter en lång marsch.
För göken var det en strävsam tid.
Nätterna seglade som dun på sjöarna.
Hade inte grannens svarta hund skällt
skulle vi drömma än.

Werner Aspenström

9 reaktioner till “Flowerpower

  1. Nu blev jag lite avis. När jag bodde i Skåne fanns där ett ställe jag alltid åkte till och kollade in backsippor. De är så läckra tycker jag. Som någon slags urmonster, men ändå en blomma.

    Gilla

  2. En bukett man blir glad av!
    Flocktulpanen skriver jag upp på min ”måste ha”-lista.

    Gilla

  3. Ja, flocktulpanerna är goa solar. Lågväxande, sprider sig, växer tätt, syns väl på våren. Jag fick några för fem år sen och de växer i rabatten. Förrförra året köpte jag massor med påsar på hösten vid utförsäljning och satte på ekbacken. Det verkar nästan som de trivs bättre i mager jord.
    En höjdare verkligen! Rekommenderas varmt.

    Gilla

  4. Nämen! Backsippor, äntligen vet jag vad det är för blomma som växer på min stenmur, SOM jag undrat.

    Gilla

Kommentarer är stängda.