Frost och kyla

Igår, fredag, var det första gången som marken här var helt frostnupen. Och frosten låg kvar hela dagen. Väldigt underbart var det. Snart är det fullmåne så nätterna är kalla – som det ska vara den här årstiden. Fredagen var en intensiv dag men jag hann fotografera det frostiga men först idag, lördag, hamnar det på bloggen. Kyla, snö och mörker bör vi kanske uppskatta mera…

5 reaktioner till “Frost och kyla

  1. Likadant hos oss och idag har vi ett tunt lager av snö – allt blir så mycket ljusare. Jag gick faktiskt ut före frukost igår för att insupa detta efterlängtade. Frostkantade löv är helt oemotståndliga och mossan i gräsmattan blir ett konstverk.

    Gillad av 2 personer

  2. Man uppskattar verkligen det frostnupna så här års. I förrgår sken solen på frostnupet myrgräs när jag tog en skogspromenad. I motljuset glittrade kristallerna i regnbågens färger. Idag kalldimma och dålig sikt, och frosten hade byggt upp sig än mer. Vackert! Skogssjöarna har äntligen fått en tunn ishinna! Måtte det hålla i sig så isen blir användbar!
    Men: Nu är vi lite närmare våren… Det tänker jag på varje morgon!

    Gillad av 2 personer

    1. Det låter vackert allt det där! Här är inte riktigt lika vackert men en tur i skogen blev det idag. Våren tänker jag absolut inte på, vill vila från snabbheten i det som händer då… Har inte ens grävt om kökslandet ännu…

      Gillad av 1 person

Tyck till om du vill!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.