Advent var det här

adventsamaryllis2014
60-talsstaken
Advent har inträffat. Vi bakade till glöggen och adventskaffet – det som blivit tradition till första advent. Det är fint att fira en födelsedag då huset är nystädat och en härlig högtid installerat sig i huset. Känslan finns kvar ända fram till jul…

.

4 reaktioner till “Advent var det här

  1. Vilken trevlig blogg du har. Hittade hit idag och plötsligt hamnar jag här vad jag än googlar. Först försökte jag hitta information om en träljusstake jag köpte på loppis idag, men så såg jag din stora svarta sjuarmade…och precis en sådan hade jag ju fingrat på, men ställt tillbaka, då den kändes för stor :-O Det slutade med att jag åkte tillbaka och köpte den, så nu är jag såklart nyfiken på hur du kommer dekorera din i år :-) Är din i smide? Vet inte riktigt vad jag skall googla för att hitta mer information om ljusstaken. Hittar en mindre som är plastöverdragen, typ string, men min är rejäl i smide.

    Gilla

    1. Hej S, kul att du råkade hitta hit och dessutom kommenterade!!! Och grattis till fina ljusstaken. Ja, min är i smide och den är en hemslöjdsprodukt. Jag har haft mycket att stå i och inte smyckat min ännu. Men i är blir det mer än röda glaskulor, lite mer blandformer och material. Har för inte alltför många år sedan sett en sådan här säljas på en hemslöjdsaffär i Sthlm men vet inte vad den kallas.

      Jag har även en ”stringstake” överdragen med vit plast. En bågformad sak avsedd att klämma fast elektriska julgransljus på. En riktigt tjusig retropryl. Ljusstakar kan man väl inte få för många av ;-)

      Gilla

  2. Det blir spännande att se hur den kommer se ut sedan då :-) Min hittade jag på loppis utanför Göteborg, så de verkar finnas spridda över landet. Skall kika in i någon hemslöjdsbutik när jag har vägarna förbi och se om jag kan få ”ett namn” på den.

    Gilla

Kommentarer är stängda.