Växtkraft

Vinrankan som jag beskar väldigt mycket i vintras, eftersom pergolan skulle göras om, har växt rejält som jag hoppades. Så mycket att jag inte hållit efter den som önskvärt kanske.

Det ska göras druvjuice även i år av de blå druvorna men nu också av de vita. De blå som växer på rankan i perennträdgården, är stora och söta. De vita vid drängkammaren är mindre både till storlek och sötma. Ska bli spännande att prova att pressa båda sorterna fast inte tillsammans.

Det HÄR enkla tillvägagångssättet använder jag.

3 reaktioner till “Växtkraft

  1. Härligt med en vinpergola, vårt vin har vuxit hej vilt, upp i syrenen och på garagetaket och hänger nu ner som vackra gardiner så att jag sitter i en växtgrotta där solen silas genom de enorma bladen, som bara blir större för varje år.

    Gillad av 1 person

Tyck till om du vill!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.