Uppenbarelse en tidig morgon

Att gå ut klockan 4 på morgonen är något nytt för mej. Solen höll på att gå upp, jag vaknade och längtade efter en hårdbrödmacka med messmör och ett glas mjölk. Det åt jag ute denna ovanliga morgon. Och fick bilder med solen som skiner från ett håll jag inte är van och fåglarna sjöng. Det här var en ny upplevelse för en kvällsmänniska som alltid är morgontrött :-)

Grönt!

Gott!

friskt skönt vått!

Rik luft mark!

Ljuvt stark

rik saft

stor kraft

Friskt skönt

grönt!

Gustaf Fröding

6 reaktioner till “Uppenbarelse en tidig morgon

  1. Det vilar nästan en lite sakral stämning över bilderna. Så vackert! Tror jag också skall försöka ta mig ur sängen riktigt en morgon och hoppas få en likadan upplevelse.

    Gillad av 2 personer

    1. Ja tidigt. Om jag känner mej själv kommer detta knappast att bli en vana. Desto mäktigare att det blev av och att jag fick chansen att se världen i ett nytt ljus!!!

      Gilla

Tyck till om du vill!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.