Spegel på väggen där…

Det nötta håller på att få upprättelse, patina har blivit något fint igen efter alla år med färgborttagning och övermålningar och maskinsläta ytor. Föremål och inredningar med patina påminner om föregående generationers liv uppskattas, åtminstone i vissa kretsar. Visst är det tänkvärt! Låt oss tro på föremålets egenvärde, förstärka upplevelsekraften och underhålla varsamt för att på så sätt rädda maximal materia till efterkommande.

Låt oss se på människors åldrande med samma synsätt… Själv har jag alltid varit förtjust i gamla tanter med rynkor, hatt och handväska.

När jag ser mig i spegeln ser jag rynkor och dubbelhaka. Än sen då? De tillhör mig, jag har förtjänat dem.

Elizabeth Taylor (1932-2011)

3 reaktioner till “Spegel på väggen där…

Tyck till om du vill!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.