Klassisk väldoft

Världens enklaste buske – den sköter sig själv och tål ganska omild behandling. Blommar rikligt och doftar hur gott som helst!

Det är mycket värt att flytta till en gård med uppväxta träd, fruktträd, buskar och perenner. Ängsblommorna inte att förglömma!

4 reaktioner till “Klassisk väldoft

  1. Håller med om lättskötthet, men det kan lätt bli för mycket doft. I stan har vi en buske som doftar mildare, mer lagom än den på torpet – och en gammal som märkligt nog är doftlös.

    Gillad av 1 person

    1. Min buske har befunnit sig längre tid än vad jag har här på gården. Men hur gammal den är vet jag inte. Inte heller vet jag vilken sort det är men gillar doften väldans mycket.

      Gilla

    1. Nu fick jag lära mig att det finns en sån buske, ser på nätet att den är släkt med doftschersmin. Fina är de! De ska absolut stå nära platser där man vistas när de blommar. Så klart :-)

      Gilla

Tyck till om du vill!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.