Brefkort

Det är visst alla hjärtans dag idag förstod jag tidigt i morse. Det är inget jag/vi brukar ta hänsyn till. Men så kom jag ihåg min farmors brevkortsalbum från det tidiga 1900-talet. Jag slog upp det och tittade. Där fanns många brefkort med kärleksfulla motiv. Men de var inte avsända till den 14 februari utan till födelsedag eller namnsdag. Andra till årets högtidsdagar som jul, påsk och midsommarafton. Tänk att de finns bevarade – så värdefullt. Kortet på bilden är avsänt 1905. Vad blir kvar efter alla mängder med sms, mms och epost som far genom luften eller facebook- och instagramuppdateringar?

3 reaktioner till “Brefkort

    1. Borta med ”molnet” kanske de blir. Om de inte skrivs ut av mottagaren eller bevaras garanterat helsäkrat på annat sätt (men hur gör man det?). Analogt är än så länge säkrast tror jag nog och är otroligt glad över släktens fotoalbum och brevkortsalbum som jag fått äran att förvalta under min tid på jorden.

      Gilla

Tyck till om du vill!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.