Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Ammi visnaga

1 kommentar



I år sådde jag en rad tandpetarsilja som hittills har tagit sig mycket bra. Frön till den här flockblommiga växten har sålts några år här i Sverige med början under 2000-talet. För mig är det ett fint reseminne. I Syrien såldes fröställningarna som tandpetare. En sådan har jag i förvar och varje gång jag öppnar skåpet ser jag den och minns ett fantastiskt land.

 

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

One thought on “Ammi visnaga

  1. Det borde verkligen vara helt FÖRBJUDET att förstöra på det viset som gjorts/görs i Syrien, jag kan för mitt liv inte hitta någon som helst mening med detta.
    Minnen i växter är en fin sak. Jag hade en norsk Havtornspojke i många år.

    Liked by 1 person

Tyck till om du vill!

