Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Praktvädd

2 kommentarer



I år provade jag att odla en ny sorts ettåringar att ha som bukettblomma i kökslandet. Praktvädd av sorterna ”Snowmaiden” och ”Black Knight”. Fina, skira, läckra med den ljusa och den mörka varianten. Men de grodde dåligt, säkerligen beroende på kylan och på det läge jag sått dem i. De blev gängliga och jag brydde mig inte om att stödja dem. Nu först har några få slagit ut och jag inser att nästa år ska de få en chans igen.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Praktvädd

  1. Så vackra! Förstår att du ger dem en chans till. Mina luktärter hann inte blomma.

    Gilla

Tyck till om du vill!

