Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

Nu påbörjas något nytt

5 kommentarer

kammare3
kammare1
Nu ska det första rum som gjordes vid åtgärdas noggrannare. Här målade vi limfärg på brun-orange-vita blomtapeter för länge sen. En snabb förändring till det bättre  tyckte jag. Att flytta in i någon annans hem är inte helt lätt. Nu ska rummet bli vårt och under helgen tömde vi det.

Spånskivorna på väggarna ska bort och allt som följer med det.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

5 thoughts on “Nu påbörjas något nytt

  1. UPS! Det kræver arbejde. Bliver spændende at følge :-)

    Liked by 1 person

  2. Så roligt att följa! Här är det i dag avslutning. Min trevliga varp skall vävas ned. Det är roligt för jag tycker så mycket om ränderna, men det är också lite tråkigt, för att jag tycker så mycket om ränderna!? Och varpen har varit så snäll! !Människan är en komplicerad varelse. Nu har jag fler ränder på lagret, så det är mest kul……………om jag tänker efter

    Liked by 1 person

  3. Ska bli spännande att följa! Vi har i princip hela insidan på vårt torp att ge oss på, men det stupar på något slags oföretagsamhet, oork och också en känsla av att jag inte riktigt vet hur det ska vara för att det ska vara ”godkänt”.

    Liked by 1 person

Tyck till om du vill!

