Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Ren snö

6 kommentarer

Så glad jag är över snön som föll nyss. När det snöade stora flingor tog jag och la den virkade plastmattan i snön.
plastmatta1
Där fick den ligga ett bra tag och bli snöad på.
plastmatta i snö
Sen var det bara att skaka av mot snön. Ren blir den. Och det gå lika bra att snötvätta textila mattor: trasmattor och knutna mattor. Gillar verkligen snöns mångsidighet. Har ni känt hur snö luktar?
.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

6 thoughts on “Ren snö

  1. Jag kan känna tydligt att det luktar snö nu och då. Mattvätt när den är som bäst. Fin matta!

    Liked by 1 person

  2. Jag var ute och hade närkontakt med snön igår. Fyllde ett behov. Mattvätt i snön är toppen.

    Liked by 1 person

  3. Brukar också tvätta mattor på det sättet. Blir så väldans fräscht.

    Liked by 1 person

  4. Det har jag aldrig prövat, men nu ska jag göra det – bara snön kommer tillbaka som försvann nu i veckan (trist!). Några plastmattor väntar på att få bli rengjorda. Jättefin stjärnmatta/mattstjärna!

    Gilla

Tyck till om du vill!

