Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Invigt och klart ☼•*´♫¨`*• .¸☼♥✿☼•*´♫¨` *•.¸

8 kommentarer

karbad3
I helgen invigde jag badkaret. En milstolpe i Universumets existens har passerats. Premiären anpassades till blå timmen och tillbehör fanns nära till hands.
tallbarrsolja
Det blev ett skumbad plus äkta tallbarrsolja från Apotekare Alfr. Carlssons Enkas tallbarrsoljefabrik. Den har jag haft på lut inför denna dag. Läs här om denna väldoftande olja i tidningen Idun från 1912. Artikeln finns alldeles i början.
karbad4
vaxbo-lin
Nya badhanddukar har inhandlats och det blev Storm från Växbo lin i olika färger. Tycker nog det var ett bra val om jag får säga det själv.

☼♥✿♥✿♥☼•*´♫¨*• .¸☼♥✿♥✿♥☼•*´♫¨ *•.¸☼♥✿♥✿…

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

8 thoughts on “Invigt och klart ☼•*´♫¨`*• .¸☼♥✿☼•*´♫¨` *•.¸

  1. Vilken lycka! Nu vet jag inte om du dricker konjak, men gör du det kan jag rekommendera att göra det i badet. Låt konjakskupan flyta på badvattnet och du får bättre tempererad konjak än du någonsin fått.

    Liked by 1 person

  2. Tycker att det låter helt Magiskt, med den blå himlen, Tallbarrsolja och de fina handdukarna!

    Liked by 1 person

  3. BLÅ TIMMEN skall det vara!

    Gilla

  4. Det var verkligen härligt att löga sig. Tycker mycket bra om det nya badrummet. OCH det är skönt att annexet som HELHET är klart.
    Flytande konjakskupa ska jag prova Asta, men kanske tar jag Xanté i. Tack för tipset!

    Gilla

  5. Härligt! Hoppas ni är nöjda båda två och kan njuta riktigt av julbadet!

    Gilla

  6. Härligt – kan känna doften. Var har du fått tag på oljan? Går den att köpa?

    Gilla

Tyck till om du vill!

