Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Vävd vägg

6 kommentarer

Sån´t besvär det har varit att hitta beslag till glasväggen i badrummet. Nämnde tidigare om kvalen. Jag har fortfarande inte lyckats hitta rätt delar med likadan ytbehandling. Vill inte fästa glaset i taket av träullit. Därför fick det bli så här så länge – en plastmatta delar av duschhörnan. Med vit björntråd sydde jag en kanal upptill. Mattan är designad av Lisa Johansson och heter Tribus guld, den här är 70 x 200 cm. I verkligheten glittrar den verkligen i guld, silver och kopparfärg. Det är riktigt häftigt. Den kom två dagar efter jag kom på idén och gjort beställningen – rent beundransvärt.
bad4
bad3
Speglar, toapappershållare och krokar är på plats.
bad1
Nu är badrummet invigt. När jag finner de rätta beslagen med den rätta ytbehandlingen är det bara att byta ut mattan mot det härdade råglas jag bestämt mig för.
bad2
Badrummet går i gula toner med vit mosaik.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

6 thoughts on “Vävd vägg

  1. Wow!

    Liked by 1 person

  2. Åh wow! Vilket härligt badrum du får där! Okonventionell men rolig lösning med mattan. Ska bli kul att se hur lång tid det tar innan du hittar rätt beslag.

    Liked by 1 person

    • Det kan ta sin tid men vilket glas jag ska ha i väggen har jag i alla fall bestämt. Om tiden har sin gång kanske tillverkare av beslag inser vad som saknas i deras utbud. En tillverkare fattade galoppen när jag ringde och pratade med företaget. För 15 år sen fanns de där beslagen i produktion, blankkromade, fina och funktionella. Eller så låter jag specialtillverka när den dagen kommer. I närmaste stad finns många duktiga gjuterier och andra metallindustrier. Men just nu tar jag det lugnt ett tag ;-)

      Gilla

  3. Lysande idé och snyggt blev det!

    Gilla

Tyck till om du vill!

