Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Hörnet

1 kommentar

60-tals_lampa
Vägglampan från 1960-talet är på plats. Den satt över kökssoffan i gamla köket, innan ombyggnaden. Och innan dess var den Halvans farfars.
soffhornet
Dagbädden som inhandlades för månader sedan är nu på sin plats. Två blå filtar ”Snark” formgivna av Viola Gråsten för Tidstrands Yllefabriker i Sågmyra har jag lagt över ryggstödet. De köpte jag för flera år sedan second-hand och nu kommer de till pass.

Kaveldun är en växt som jag förknippar med 60-talsinteriörer och därför har jag plockat in några som ska stå i en golvvas av keramik som jag hoppas hitta second-hand snart.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

One thought on “Hörnet

  1. Stiligt!!!

    Gilla

Tyck till om du vill!

