Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Kamelia av Marjatta Metsovaara

3 kommentarer

annex-m-skordad-utsikt
Det blev en gardin av påslakanet. Den räcker nästan från vägg till vägg om man så vill. Som en ridå mot verkligheten där utanför.
kamelia
textil2
Känner ni igen Önos 1-liters saftflaskor i plast där borta? Vi hittade av en tillfällighet ett antal i tre färger som var slängda här under ett uthus. Nu står fyra av dem och pryder sin plats i burspråket.
textil1
MrsUniversum tycker både om gardinen och plywoodlådan, både tyget och rummet. Jamen, här skulle jag mycket väl kunna tänka mig att sitta och arbeta. Snart kommer en platsbyggd skrivyta längs hela rummets längd. Ser fram emot den.

 

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Kamelia av Marjatta Metsovaara

  1. Mm, man skall välja sina platser med omsorg!

    Liked by 1 person

    • Lite avis på min man är jag allt. Så fint jag ordnat för honom ;-) Hans enda önskan var ett fönster mot fyren i åmynningen. Det fick han. Och en hel del annat…

      Gilla

Tyck till om du vill!

