Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Inläggning

2 kommentarer

inlagds-squash-2016
Årets inläggning av squash är klar. Tre burkar blev det, här är två av dem. Det blev mindre inläggning än vanligt. Ska även använda några till vegobiffar. Skörden blev som alltid bra men eftersom jag skördade några när de blivit lite väl stora var de träiga och inget jag bryr mig om att använda.

Här är favoritreceptet jag använder till squash inlagd som senapsgurka.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Inläggning

  1. Åh tack för tips.
    Fick inte riktigt till någon skörd av squash detta år, men nästa ska jag försöka få till det med råge! Vi hade stora planer på att lägga in gurka också men så blev det inte riktigt, eller jag la in lite gurka men inte så mycket vi ville. Köpte däremot plommon som blev ett par små burkar marmelad av :) Jag får testa receptet på din sida kanske nästa år, eller om jag kommer över någon squash nu i veckan.. !

    Liked by 1 person

Tyck till om du vill!

