Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Älskansvärda

3 kommentarer

sensommarblommor
Jag ska för alltid älska sommar-astrar (Callistephus chinensis)!
När hösten kryper inpå (ni ser ju att innanfönstren satts på plats) håller de här lättodlade ettåringarna länge, länge både ute på rot och inne i bukett.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Älskansvärda

  1. Nästa år ska jag också försöka odla astrar. Hittills har det varit blommor jag köpt på torget, men nu när torget är långt borta får det bli på annat sätt. Höstastrar har vi i stugrabatten åt väster, men dom har ännu inte börjat blomma. Deras rabattgranne kärleksörten har däremot börjat få färg. Tog in de första för en stund sedan, fick bli bukett tillsammans med luktärter, som fortfarande blommar rikligt – kanske tack vare lite ompyssling? Men idag är det fara värt att de blåser sönder – det kommer häftiga vindbyar, nästan aggressiva. Min tomatodling på tingshustrappen har blåst omkull! Hur är det med torsdagsvädret i ditt universum? Det kanske ska kännas att hösten är i antågande, om än försiktigt hittills i år.

    Gilla

    • Visst är det trevligt med egen odling och ”bukettbindning” utifrån det som finns! Här var det välkommet regn igår, idag har det regnat något samt börjat blåsa ivrigt. Det är typiskt höstväder (för innesittande). Men ännu dröjer frosten några veckor vill jag tro.

      Gilla

Tyck till om du vill!

