Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Lingonplock

1 kommentar

lingonbar
lingonen
Det fanns massor av lingon i dalaskogen. Räckte både till proffsplockare och till mej.  Rensningen gick lätt med hjälp av en rund träbricka som jag lutar så lingonen trillar mot kanten. Föser de rensade bären över kanten ner i hinken. Utnyttjade härbrets olika nivåer. Kom hem till Universumet med mer lingon än den medhavda 10-liters hinken rymde.

 

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

One thought on “Lingonplock

  1. Själv är jag väldigt nöjd att jag plockade lingon förra året – då det OCKSÅ var ett väldigt bra lingonår här – för då slipper jag plocka i år :) Jag tycker om att ha bär, men jag avskyr att plocka dem

    Gilla

Tyck till om du vill!

