Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Solbränd

2 kommentarer

bladkaktus
I tisdags tog jag in den ena av två bladkaktusar från sommarvistelsen utomhus. Den här hade inte sin plats i ett äppelträd utan intill detsamma på ett bord. Eftersom mycken och stark morgonsol har lyst på den har bladen färgats röda, vackert solbrända alltså. Jag hoppas den trivdes där ute och därför kommer att blomma lika fantastiskt mycket som tidigare år när det är dags. Nu börjar nätterna bli svala och daggen faller tidigt och rikligt märker jag så den här julkaktusen fick först stå i duschen för att torka.
bladkaktus2
Bladkaktusen i trädet får bli kvar ute ett litet tag till. Nu ser jag fram emot en ensamresa många mil då jag blir borta några dagar, jag tycker om att köra bil. Strax därefter bär det av till lingonskogen i Dalarna och en fäbodstuga där. Den där fäbodvistelsen med min kompis håller på att bli en tradition, det blir tredje gången gillt nu.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Solbränd

  1. Det var en fin tradition.

    Gilla

    • Det är så härligt att bo några dagar utan rinnande vatten, wc och elektricitet. Det ger ett perspektiv på tillvaron och där på fäboden kommer man naturen inpå livet.

      Gilla

Tyck till om du vill!

