Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Badrumstillbehör

2 kommentarer

Jodå, ni är inne på Mitt Universum. Här visar jag vilka tillbehör jag valt till badrummet. Jag har inte valt retromodeller till badrummet utan rena, släta, kromade grunkor.
Tapwell birillo badkarsblandare
Badkarsblandare.
Tapwell TVM 7200 ed2
Dusch

Handdukstorken LINE från Inredningsglas tog lite tid att övertyga Halvan om att den ska inhandlas. Men nu kommer en av de långa att monteras. Det ser jag fram emot.

Jag har alltså inte valt retromodeller. Badrummet ligger i ett nybygge på gården där jag inte haft några givna ramar att förhålla mig till interiört, som man har när man byggnadsvårdar/restaurerar äldre byggnader. Som arkitekt tyckte jag det var oerhört skönt att slippa de där retro-ramarna. Det har jag nog av ändå både privat och i uppdrag. Här har jag haft fritt spelrum och då blev det nutida design på interiören. Men de yttre fasaderna smälter in på gården, nån måtta får det vara på viljan att manifestera nutiden :-)

 

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Badrumstillbehör

  1. Snålspolande dusch och kranar? När vi var utan tvättmaskin märktes det vilka textilier som torkar fort, och långsamt. Frotté torkar väldigt långsamt, och tar mycket plats i skåpen. Jag hittade Mammas gamla badlakan från 1930 eller så, det är ett badlakan av fin väv i halvlinne, brett som ett lakan och 90 cm brett. Det kan ha varit ett lakan! Det torkar fort, och dessutom blir man torr. Jag har därför roat mig med att väva handdukar för dusch och hårtvätt i bomull/lin, nu när jag väver igen. De blir dessutom inte fula och trådiga efter en tid. Lättstädade kranar, och stilrena! Oh, jag känner ända hit hur du längtar! Den lilla duschen ser behändig ut, om man skulle ha en pall och sitta, eller bara tvätta kalufsen, eller småfåttran.

    Gilla

    • Trevligt och underbart att kunna väva sina egna badlakan. Och handdukar också antar jag. Det därmed takdusch och handdusch är välfärdssamhället i ett nötskal. Kanske blir det förtjusande att ha båda…

      Gilla

Tyck till om du vill!

