Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Färgsprakande

4 kommentarer

storblommigt

Titta vilken fantastisk textil jag köpt second-hand. Mmm, det är storartad finsk 70-tals design: Kamelia av Marjatta Metsovaara. Retrotyget tänkte jag ska bli gardin i annexets ena rum. Det behövs något färgstarkt och stormönstrat mot rummets plywoodväggar och tak samt kubbgolv.

Ja, det är ett långt stycke tyg så det räcker till mer än så.

textil

Det går en västanvind över gårdens ängar
Det fladdrar till i en finsk gardin…

 

 

 

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Färgsprakande

  1. Färg kan vara Härligt! Finland, det är ett land att satsa på. De kan göra både textil och design, och ta vara på det naturen ger.

    Gilla

  2. Ja, det där var ett härligt stycke tyg. Jag trodde först det var Marimekko, men gissningen var ju inte helt fel. Framförallt när man ser det i ”helfigur” så ser det ljuvligt ut. Jag älskar kombinationen cerise/orange.

    Gilla

Tyck till om du vill!

