Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Diska och torka

4 kommentarer

diskhyllan
Skåpet över diskbänken är soligt inuti.
köksskåp
Det är en fröjd att handdiska med diskstället direkt över diskbänken och en rostfri flyttbar ho att skölja i. Och en brandgul besticklåda av plast. Och dessutom narade pärlspontluckor – inte hopskruvade – att stänga in disken med efteråt. Det där är jag stolt över :-)

 

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Diska och torka

  1. Det där blev jag glad av!

    Liked by 1 person

  2. Halloj!
    Var har du hittat den praktiska diskbaljan?

    Gilla

  3. Baljan i rostfritt finns hos oss också, Super! Vi har letat med ljus och lykta efter en till men det har misslyckats totalt. Solsken i disken, häftigt!

    Gilla

  4. M och Faleartut! Den separata rostfria baljan köpte jag för evigheter sedan till min lägenhet på Södermalm. Affären låg på Sveavägen (sthlm) men finns knappast kvar längre. Den kom med hit i flytten och maken borrade ett överfyllnadshål på långsidan. Diskbänkar har/hade ju ett standardmått och baljan passar bra även här i Universumet. Mina föräldrar hade en sådan där praktisk balja i sitt funkiskök så när jag såg den slog jag till på direkten.

    Jag förmodar att det är som Faleartut skriver – svårt att få tag i en sådan balja om man inte specialbeställer eller hittar begagnad. Men ibland är turen med en och plötsligt finns den där framför ögonen!

    Gilla

Tyck till om du vill!

