Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Vårkonsert

6 kommentarer

concerto1 (2)
concerto3
concerto1 (1)

Nu börjar de tidiga tulpanerna Concerto att blomma. När solen når dem slår de ut i sin fulla prakt. Blå ormöga (Omphalodes verna) skymtar som några fläckar. Kungsängsliljorna har svällande knoppar, stäppliljans blad sprutar ur marken. Ja, här händer massor mera. I år igen.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

6 thoughts on “Vårkonsert

  1. Härligt med tulpaner :-)
    Här har precis snödroppar och krokus lämnat över till vintergäck och andra tidiga vårblommor…. som jag inte riktigt kommer ihåg vad de heter…

    Liked by 1 person

    • Våren är skön, Fru Purjo!. Same, same but different eller…
      Det är härligt men känns lite tjatigt att varje vår berätta om vårtecknen på bloggen :-) Ändå gör jag det.

      Gilla

  2. Det blir inte tjatigt. Det är ett underverk varje år.

    Liked by 1 person

  3. Var har du kirskålen i denna fina rabatt? Trodde alla hade kirskål??

    Gilla

    • Har inte tillstymmelse till kirskål någonstans på gården. Finemang! Men jag satte men planta vårtörel i fjol i perennträdgården. Det skulle jag inte ha gjort för den trivdes och spred sig snabbt så nu har jag fullt upp med att ta den väck :-)
      För att slippa ogräs var jorden där perennträdgården nu ligger täckt i 3 år. Det gjorde jag bra som orkade med eller hur…

      Gilla

      • Ja, det var tålmodigt. Jag har otroliga mängder här annars som jag skulle kunna dela med mig av. Inte ens lönt att försöka få bort den. Bara välja sina strider. Dvs bestämma var man rensar och var man låter den leva.

        Liked by 1 person

Tyck till om du vill!

