Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Husmorstips

5 kommentarer

husmorstips
För lite sedan köpte jag en intressant bok från 1957 med textil information.
Där kan man hämta praktiska husmorstips, precis sånt som jag älskar. ”Häng upp och tag ner handdukarna som på bilden. Det spar tid och arbete.”
Handdukarna Kökstrivsel av Astrid Sampe ser ut att vara ett självklart val i hemmet. Linnelinjen, där Kökstrivsel ingick, presenterades på H55, Helsingborgsutställningen 1955.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

5 thoughts on “Husmorstips

  1. Husmorstips ska inte föraktas, det ligger mycket klokhet där. Men kanske ska man bedöma vad som faktiskt är viktigt att göra och vad som är mindre viktigt.

    Gilla

  2. Har också en intressant bok med husmorstips, den handlar om klädvård, där man kan få lära sig hur man lagar kläder och annan kunskap som jag inte har fått med mig. Avsnittet om nyttan av att pudra lite DDT på kläderna innan man hänger in dem i garderoben ger dock en annan form av kunskap….

    Gilla

Tyck till om du vill!

