Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Färgprover

5 kommentarer

Har testat färgade fogar till badrummets mosaik. Tolv prover blev det. Recepten är nogsamt uppskrivna.
fogprover
brukskakor
Det som blev över när jag gjort strängar hällde jag i muffinsformar bara för torkning. Att hälla ut alltihopa i avloppet hade inte varit nyttigt eftersom fogbruket är cementbaserat.
nuläget
Än står väggarna ofärdiga utan färg.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

5 thoughts on “Färgprover

  1. Hm – de där färgproverna på den där träplattan ser inte jätteaptitligt ut :).

    Liked by 1 person

  2. Färgprover är ett absolut måste! Den färg man tycker ser passande ut kan upplevas helt annorlunda när den kommer på väggen. Vi har en hel radda med färgprover som jag brukar roa mig med att tejpa upp när vi skall måla. Oh, så spännande det är att följa er!

    Gilla

Tyck till om du vill!

