Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Skymningstimma

4 kommentarer

kvällning
Jag rundar magasinsknuten på väg ut till ateljén, därinne lyser det så härligt välkomnande. Jag har många uppdrag och arbetar gärna kvällstid. Eller så sitter jag kanske och bloggar. Eller administrerar företaget. Eller… Även lampan ovanför entrén lyser också men absolut inte bländande. Det är viktigt för mig att kunna uppleva stjärnhimlen när den visar sig. Jag älskar det här gårdstunet.

Den där utomhusarmaturen på ateljén har hållit otroligt bra, valet av den lampan är inget jag ångrar för jag tycker den är snygg dessutom. På magasinet sitter en vanlig glasglob sedan långt om länge. Den bara fanns där då vi flyttade hit. Just i den sitter nu en ljuskälla som går på skymningsrelä och alltså tänds vid ett givet mörker.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Skymningstimma

  1. Härlig miljö du lever och arbetar i!

    Gilla

  2. Härligt!

    Gilla

  3. Jag kallar gården mitt universum just för att jag trivs här :-)

    Gilla

  4. Verkligen snyggt gårdshus/ateljé. Har själv jobbat hemmavid i mitt tidigare liv, det gick bra men kunde vara lite ensamt trots den då moderna uppfinningen e-post. Enklare nu när man kan ha kontakt via nätet och unna sig att paussurfa emellanåt.

    Liked by 1 person

Tyck till om du vill!

