Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Rödehuset

3 kommentarer

rödehuset
Ett litet rött hus står och förfaller i min närhet. Falurött med rött lertegeltak. Likadant med ladugården. Det är bara att konstatera fakta men sorgligt är vad det är.

För övrigt byggs en del vita hus valda ur kataloger. New England-stilen är fortfarande på modet med svarta betongpannor. Även svart trapetskorrugerad plåt används till min yttersta förvåning. För mig hör det till en gången tid, den tid som var.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Rödehuset

  1. Åh så många små hus man åkt förbi, som man velat ta hand om…

    Liked by 1 person

  2. Hade jag vunnit högsta vinsten på lotto hade jag byggt en stor modern ladugård i gammaldags stil, samt ett pråligt bostadshus i New England-stil med vedspis och grejer. Kunde lätt inrett huset med alla gamla släktgrejer från 1600-talet och framåt :). I samma veva kunde man köpt grannens hus och rivit det för att göra plats åt lite maskinhallar och bröte…
    Men jag håller med – det finns för många gamla ställen som ingen underhåller. Antingen är släktingarna döda, bor för långt bort eller det vanligaste – man bryr sig inte längre. Varför skulle man? Allt finns ju på ICA ;-)

    Gilla

Tyck till om du vill!

