Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Komma överens

2 kommentarer

landskap2
landskap1
Detta landskap håller på att göra sig till mitt.
landskap3
Det blir svårare och svårare att stå emot det kulturlandskap jag uppfattar intagande. På försomrarna alltför inställsamt och sött kan jag tycka emellanåt. Ni vet, så där som människor som gör allt för att vara till lags. Det är jobbigt. Jag söker en kärna, något skavt, en egenhet, ja lite motstånd. Det är lättare att hitta detta under höstar och vintrar i detta behagliga landskap.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Komma överens

  1. Det är en ynnest att få leva i så vackra omgivningar som Du gör, och även jag. Jag kan tycka att jag uppskattar den varmare årstiden mer just för att det är mörkt och kargt nu. Det är ganska nyttigt med variationer. God Jul, om vi inte hörs mera innan dess…

    Gilla

    • Ibland kan jag som sagt uppleva det vackra landskapet som alltför intagande lulligt. Men vackert är det. Och årstidernas kontraster behövs ;-)
      God Jul tillbaks!!!

      Gilla

Tyck till om du vill!

