Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Jämna till

2 kommentarer

Jovisst händer det saker i annexet. Och det är inte byggnadsvård och inget att rekommendera i gamla hus. Det är en byggteknik som jag är ovan vid då jag normalt arbetar med äldre byggnader. Betong föreskriver jag aldrig. Likväl är det intressant att se hur det går till att jämna till ett golv med nutida teknik.
betonggolv
Vi har plastat in plywoodväggarna som skydd mot stänk. Golvmaterialet i detta rum kommer att bygga mest i höjd och därför jämnas det till först. Här finns inga golvbrunnar.
bruk1
I måndags blandade Mika och Markus till betongspackel för avjämning.
bruk2
Rationellt som tusan gick arbetet, vana som de är att samarbeta.
bruk3
Här jämnas den isolerade betongplattan till med fiberbetong/flytspackel.
golvpaket2
Igår, onsdag,  kom en leverans med golvmaterial. Det förvaras varmt och torrt i min ateljé i väntan på läggning. Jag är så förväntansfull.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Jämna till

  1. Åh så spännande att få vara med och se hur det växer fram!

    Liked by 1 person

  2. Kubbegulv er bare så vakkert!

    Gilla

Tyck till om du vill!

