Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

Vaxduk

3 kommentarer

Fiki, Maria Åström
sallad2
Fiki. Ljungbergs textiltryck
Det här är första året jag provat plastad textil på trädgårdsbordet.
Det blev metervara av Maria Åströms mönster Fiki  i CTC-belagd eko bomull (akrylbestruken). Hur eko detta totalt sett är kan jag fråga mig. Men hittills får duken godkänt – vacker och lättskött.

Före köksombyggnaden använde jag gärna vaxduk på köksbordet men med det gamla trärena slagbordet som sedan blev köksbord, har det inte varit aktuellt med vaxduk. Bordsytan är vacker och det räcker med att lägga på en mindre duk tycker jag. Så med Fiki blev det återseendets glädje, kanske hamnar den inomhus framöver. Så snygg!

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Vaxduk

  1. Organisk og vakker !

    Gilla

  2. Vacker! Det fina med duk att man kan variera sig både med tyg och vaxad variant. Kör just nu trärent i köket men brukar nästan alltid ha duk, vaxad eller vanlig. Man kan verkligen pigga upp sig och sin omgivning med ett tygstycke!

    Liked by 1 person

Tyck till om du vill!

