Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Lövvalv

2 kommentarer

Lummig entré…
djungeln
…men kanske lite väl mycket djungel. Jag slår huvudet i äppelgrenar när jag går här mörka augustinätter. Boink :-) En stöttande bräda står mitt i grusgången! Så här kan det inte få fortsätta ;-) Nu blir det jag som tar till grensaxen eller sågen när äpplena är skördade. Halvan, som normalt sköter beskärningen, är alldeles för ”snäll” mot fruktträden och glömmer bort hur tunga grenarna blir då frukterna mognar.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Lövvalv

  1. Känner igen det där med att få äppelgrenar i huvudet! Fast ni får en massa äpplen i år ni. Våra äppelträd har ett sådant år när det kommer typ fem äpplen. Vet inte varför, men det verkar helt enkelt vara så vissa år. Och det hänger inte på brist på bin, det kom helt enkelt knappt några blommor.

    Gilla

Tyck till om du vill!

