Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Det är inte alltid jag gläds…

2 kommentarer

…över en rivning men denna gång är det en fullträff. Det blir bäst så. Jag kör förbi och måste bara ta några bilder. Samtidigt bävar jag lite inför frågan vad som ska uppstå istället.
rondellenrivs1
rondellenrivs3
rondellenrivs4
Läs den sanna historien om bygget med ett väldigt bra läge som skulle ge staden en plats på kartan, men som blev ett shoppingcenter som floppade. Ett köpcentrum har nått vägs ände. Låt oss satsa på städernas centra och detaljhandeln där istället. Jag personligen har nästan slutat helt att åka till dessa stora handelsplatser på platt mark, ofta åkermark, utanför stadscentra. Det är inte trivsamt.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Det är inte alltid jag gläds…

  1. Jeg er enig med deg. Det er mye triveligere å handle i små butikker langs gågata i sentrum.

    Gilla

Tyck till om du vill!

