Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Fågelbad

4 kommentarer

I Världsnaturfondens (www.wwf.se) tidskrift WWF EKO nr 2/2015 har jag bidragit med en bild på fågelbadet jag göt för några år sedan. På näst sista sidan, sidan 23 i tidningen, hittar ni bilden och beskrivningen på hur man steg för steg gör ett fågelbad i betong. Kompisen Lotta och jag gjorde var sitt betongfat med rabarberblad som gjutform. Det var absolut inte krångligt. Men fler än ett har jag inte gjort.

Mitt eget blogginlägg från 2010 hittar ni HÄR. Jag menar att byggnadsvård hör ihop med landskapsvård och omsorg om naturens flora och fauna. Livet är verkligen mångfacetterat! Djupare än bara en yta. .

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Fågelbad

  1. Vilket jättelikt rabarberblad du måste ha hittat. Har också haft funderingar på att gjuta lite med betong köpte mig till och med en bok, men sen kom jag inte längre.

    Gilla

  2. Fint fågelbad med naturens egna former! Funderar på om det katterna får ett dukat bord när fåglarna badar? Jag har en stubbe i trädgården där ett fågelbad skulle bli fint men vill inte att grannskapets katter ska kunna få alltför lättfångade byten.

    Gilla

    • Annica, det är naturligtvis bra om det finns en buske intill fågelbadet. Det här står på bilden på en stubbe och lite upphöjt – vår katt har låtit bli fåglarna här.

      Gilla

Tyck till om du vill!

