Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

En gammal plåtburk

Lämna en kommentar


Den här burken med symaskinsolja fanns i huset då jag flyttade hit. Den innehåller fortfarande tunn och lättflytande olja som jag använder ibland men inte går det åt mycket. Senast smorde jag ett cylinderlås men det sa Halvan var en dålig idé. Men gjort är gjort :-)
symskolja1
Förr stod burken under diskbänken, nu har den fått en ”upphöjd” plats i ett väggskåp. Jag kan inte påstå att jag är retrosamlare men det som redan finns i hushållet får så klart finnas kvar. Det är så mycket trevligare att använda nyttosaker som finns i snygga förpackningar än de som inte gör det. Ju! De sopor som vi här i hushållet har mest av är plast. Mjukplast samt alla dessa förpackningar av hårdplast som man köper hem. Rengöringsmedel, tandkrämstuber, diskmedel, yoghurtburkar…  Ändå använder vi inte så mycket flytande tvål och inte duschkräm utan fasta tvålar. Jag skulle gärna se mer varor med refiller eller med möjlighet att köpa på lösvikt med medhavd förpackning. Som man gjorde förr.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

Tyck till om du vill!

