Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Så där litegrann från ovan

6 kommentarer

köket hösten 2014
En ny vinkel på köket så där lite från ovan. En vy som man normalt bara har då man byter gardiner.
köket från ovan dec 2014
Det har inte hänt så mycket från i höstas (övre bilden) annat än att mattan vänts till advent och blivit rödare. That´s it so far.
Så är dagsljuset annorlunda förstås. Och farstudörren hålls stängd för att bevara värmen i kök och kammare.
Borde kanske bli trött på detta kök. Men nej, inte än – om någonsin. Om ett halvår är det 10 år sedan det stod klart. Det borde kanske vara dags att bygga om!
Det påstås att nöjda människor är farliga människor. Farliga för att ”utvecklingen” och ekonomin/kommersen kan stagnera. Är jag en farlig människa som är förnöjsam?

.
.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

6 thoughts on “Så där litegrann från ovan

  1. Åh, vad fint ni har det!

    Gilla

  2. Men inte sjuttsingen ska man byta kök efter 10 år? 20-30 hoppas jag på åtminstone. Möjligen fixa till lite ytskikt och så.

    Gilla

  3. Jag har svårt att förstå varför man ska byta ut allting så ofta! Det man tycker om vill man väl behålla? Själv lever jag med en blandning av arvegods (både gammalt och halvgammalt), sådant som min man och jag köpte när vi flyttade ihop för mer än 30 år sedan, senare inköp och ett fåtal nya saker. Bland detta finns en del som jag har fått och som (tyvärr…) fungerar men som jag egentligen inte tycker om – detta försöker jag göra mig av med men det är svårt för mig som är fostrad i småländsk anda till att ta vara på och vara rädd om saker. Som tur är finns både Röda Korset Kupan och Tradera!
    Ditt kök är vackert, varmt och personligt så att vara glad och förnöjsam är helt rätt! Konsumtion är kanske rätt för att hålla hjulen snurrande men frågan är om det verkligen är hållbart.

    Gilla

  4. Tyvärr är det så att detta med köksinredningar är mode numera. När man är trött på det ena bygger man om till det andra. Lightversionen är endast måla om eller byta luckor. Man behöver bara bläddra i inredningsmagasin för att se vilken trend som gäller just nu och många av oss är bundna till senaste trenden. Helt galet enligt min mening om man nu bygger gediget och med material som tål patina.

    Gilla

  5. Oh jag tycker ni har så mysigt! Byt inte kök, du har en egen stil och det gillar jag.

    Gilla

    • Annaj, vi ska inte byta kök. Jag skrev så där därför att det byts kök alltför ofta – kök och badrum har blivit sådana oerhörda statusutrymmen att det finns människor som bara för att följa en trend byter ut sitt 10 år gamla inredningar. Jag mår illa av sådant.

      Gilla

Tyck till om du vill!

