Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Stopp – det är inte jul ännu…

3 kommentarer

julkaktusen
Den röda julkaktusen som jag haft i tre år om jag minns rätt – blommar nu.
Den kommer att vara överblommad till jul, ju…
julkaktus
Men den är en väldigt kick i det grådisiga novembervädret. En riktig färgbomb!
På tur står den rosablommande novemberkaktusen.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Stopp – det är inte jul ännu…

  1. Waow, så himla fin!!!

    Gilla

  2. Troligtvis har den fått för sig att den också är en novemberkaktus. Mina novemberkaktusar är övertygade om att de är både novemberkaktusar och påskkaktusar. Så det så.

    Gilla

    • Snacka om att vara inbillningssjuk ;-)
      Jag läser att julkaktus är en korsning mellan Sclumbergera russelliana och novemberkaktus, S. truncata, kanske har generna/klonerna av novemberkaktusen tagit över. Förutom färgen då.
      Hur som helst är det härligt med denna rikliga blomning.

      Gilla

Tyck till om du vill!

