Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

Höst på den sörmländska landsbygden

Lämna en kommentar

Höst i den sörmländska byn av Mats Ottosson
Höst i den sörmländska byn.  Akvarell av Mats Ottosson.
Gissa om jag trivs med hösten på landsbygden? Massor.

Och samtidigt kan jag njuta av skyltarnas och gatlyktornas glitter i stadens våta asfalt och stadens höga tempo och kulturutbud. Både stad och land har mycket att ge mej, men jag har nu valt att leva och bo på landsbygden sedan länge.

Konflikterna som finns mellan stad och landsbygd oroar mig. Att värna om mångfald och öppenhet och allas våra grundläggande demokratiska rättigheter känns allt viktigare. Vare sig vi är stabor eller lantisar. Jag har börjat läsa den här bloggen.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

Tyck till om du vill!

