Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Plastsanering

4 kommentarer

På andrahandsmarknaden har jag köpt stapelbara glasbehållare i två storlekar.
förvaring2
De är märkta Elektrolux och är avsedda för förvaring i de dåtida kylskåpen men går precis lika bra att använda idag. Jag skulle gissa att dessa är tillverkade på 40- eller 50-talet. Det var under den tid då plast inte fanns eller åtminstone inte var vanligt förekommande.
förvaring1
Några av burkarna får stå framme på arbetsbänken ett tag för att vara nära till hands och för att höstsolen får dem att skimra.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Plastsanering

  1. Dessa burkar är helt enkelt underbara! Det finns också en grön variant som jag alltid ”spanar” efter för min dotters räkning. Glasburkarna är också lättare att diska än nutida plastburkar som kan kännas ”feta” inuti

    Gilla

    • Hej Linnéa! Visst är de vackra och ändamålsenliga. Helt klart lättare att diska som du skriver!
      Har också någon i grönt glas och gissar att de är från 30-talet.

      Gilla

  2. Snygga och praktiska, jag har en i grönt glas som jag helt glömt bort. Ska leta reda på den genast!

    Gilla

  3. Snygga och praktiska, såna ska jag spana efter.

    Gilla

Tyck till om du vill!

