Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Frostnatt

4 kommentarer

frost5
Det är otroligt vilsamt när det är över. Skönt och vemodigt. I år försökte jag inte heller förlänga blomstringsperioden genom att täcka kökslandet. Nu är säsongen över.
frost4
Gräset var täckt av frost på morgonen.
frost2
frost1
Likaså dahliorna som sjunker ihop och blir blötbruna när solen tinat upp bladen. Det är över nu!
frost3
Grönkålen mår bra och får stå kvar länge än. Palsternackorna blir sötare av frost, de ska upp ur jorden rätt snart nu. Perennerna tål mer frost än detta.
Men likväl… det är över nu!

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Frostnatt

  1. Ja, jag får väl ta och plocka in mina pelargoner. Suck. Grönkål- drar den också till sig sådana där kålfjärilar?

    Gilla

  2. Var årstid har sin tjusning, vi har också slutat täcka det görs bara när frosten eventuellt slår till i augusti. Men nu är det som du skriver över Vilken fantastisk sommar och höst det har varit!

    Gilla

    • Ja, från julis mitt har vi haft en skön sommar och höst. Varm och regnfri alltså. Här kom frosten något tidigare än vanligt – och det finner jag mig villigt i.

      Gilla

Tyck till om du vill!

