Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Rikedom

4 kommentarer

travad ved
20 kubikmeter ved levererades i slutet av april. Nu har vi staplat in allt klart i vedboden. Det är lite som meditation att stapla och trava kan jag tycka.
vedlasset
Aldrig någonsin har vi kunnat börja med öppna innerdörrar mellan temperaturzonerna så tidigt förr om åren, redan i april. Får se om det kommer något rejält bakslag sen i maj…

Hur som helst känns det rikt att ha fyllda förråd.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Rikedom

  1. Oj vad jag fick dåligt samvete när jag läste det här inlägget. Vi har en massa ved som behöver klyvas och staplas. Och lite som behöver sågas till. Vad härligt det måste kännas att ha allting fint på plats.

    Gilla

    • Jag skrev det här inte för att ge någon dåligt samvete förstås!
      Enligt det jag hört brukar man säga att veden ska vara kapad och kluven till midsommar för att hinna torka. Dit är det en hel deltid kvar. Vi köpte färdigkluven ved (även om några klabbar behövde klyvas en gång till) och är klara ovanligt tidigt i år. Så visst känns det bra.

      Gilla

  2. Jag känner mig också rik när vi fyllt vedförråden. Vi hinner dock aldrig med att fylla klart förrän i slutet av sommaren eftersom vi kapar och klyver och hämtar släp efter släp 4 mil härifrån. Vi har inte börjat ännu.

    Gilla

Tyck till om du vill!

