Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Vad LYCKA kan vara

4 kommentarer


Glädjen i det lilla. Förnöjsamt.
Stress. Tidsbrist. Karriär. Livspussel. Stora världsproblem. Inte är jag främmande för det.
Men här väntar vi på gök, tornseglare och näktergal. Sen är försommaren fullbordad och övergår i sommar.
Och här en dikt av Pär Lagerkvist i frågan om en som är nöjd med det det som ges.

Säg inte att jag är världsfrånvänd – bloggen visar långt ifrån hela mej.

 

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Vad LYCKA kan vara

  1. Det gäller att ta vara på det lilla och glädjas åt de små ögonblicken. :-)

    Gilla

  2. Förmågan att kunna se det vackra i vardagen är en gåva.
    Att kunna tas sig tid att njut mitt i allt en ännu större

    Gilla

  3. Ja hörni, svårt och underbart är det!

    Gilla

  4. Glädjen i det lilla är jätteviktig. Jag är faktiskt ganska duktig på att njuta av småsaker. Jag är en detaljmänniska eller vad man ska säga. Dvs en som ser detaljer och ser då ofta småsaker som jag blir glad av. Och det är inte ovanligt att jag stannar till på vägen till jobbet och kör in näsan i någon buske som doftar gott. Det tycker jag inte är att vara världsfrånvänd, det är sådant som behövs för att fixa världen.

    Gilla

Tyck till om du vill!

