Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Va… redan?

4 kommentarer

En av tulpansorterna jag satte på senhösten blommar redan i nya perennträdgården. Inte kollade jag om det var tidig- eller senblommande sorter som inhandlades :-) Det är hur som helst fantastiskt trevligt.

vår1
vår2
Här vilar fina drömmar. Många drömmar.

Några perenner är flyttade hit nu i vår – som till exempel en rabattros som stått och bidat sin tid i några år, höstanemonen likaså, isop, stockrosor – några andra flyttades sent i höstas. Men de allra flesta finns inte ens på plats eller påtänkta för de är varken köpta eller fådda av andra växtvänner. Jag drömmer och förväntar mig inte att allt ska bli fyllt och klart i en handvändning. Även trädgård måste få ta tid. År.
En som antagligen trivs med dagsläget med en hel del öppen jord är söta katten som nu har en jättestor bajslåda :-) Inte för att jag sett henne gräva här men det går ju att föreställa sig ändå…

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Va… redan?

  1. Åh vad roligt. De kan komma ordentligt tidigt när det är planterat mot en solig vägg sådär. Visst bli man glad!!

    Gilla

  2. Ja ni, det är en trevlig start på odlingen.

    Gilla

Tyck till om du vill!

