Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Den blå stegen

3 kommentarer

Den blå trästegen sjunger på sista versen. Den är rank och har lagats några gånger. Den används varje vår då fruktträden beskärs. Bara då.

blå stegen1
Den kommer att ersättas av en stadig aluminiumstege. Ack så mycket oskönare att se på.
Jag skyndar mej att dokumentera den blå stegen för det är sista säsongen den används om jag förstår min make rätt.

blå stegen2
Vilka vackra färger tillsammans – rött och blått.  Att minnas!

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Den blå stegen

  1. Synd på en fin stege! Men att prioritera makens säkerhet är ett bra val! Kan stegen inte få ett nytt liv som prydnad med lite växter mot en vägg?

    Gilla

    • Ja, säkerhet går före estetik i detta fall. Växtstege blir den nog inte för jag klarar inte av vattna krukorna under sommaren, växterna kommer att dö om jag känner mej själv rätt. Det får räcka med dem på fönsterbrädorna :-) Men stegen utan växter är ju snygg i sig mot en vägg – så vi får se Annica …

      Gilla

  2. Älskar blågrönt i trädgården. Och trästegar. Men inte höjder, så jag kan ha en rank stege för syns skull!

    Gilla

Tyck till om du vill!

