Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Bokhyllor

3 kommentarer

Så här tänker jag mig bokhyllorna i kammaren. Redan nu har vi Elfa Sparringsystemet med vita hyllplan uppsatta på två väggar. Hyllplanen har min pappa tillverkat av trä med den längd jag önskade. Trä håller bättre än de melaminbelagda spånskivehyllor som hör till sparringsystemet och därmed kan avståndet mellan konsolerna ökas. Framöver kommer hyllplanen att målas i samma kulör som snickerierna får den dagen då kammaren ska under luppen.  Tidigare hade jag sparringhyllor i min funkislägenhet och tänk de passar även här i Universumet. En riktig universallösning.

Här fanns den här fina bilden som jag hittade via Pinterest.

Jag tycker det här ger ett ombonat intryck. Kammaren är liten och skulle hyllorna gå ner till golv och dölja den vackert profilerade sockeln skulle rummet upplevas mindre.  Som Josef Frank hävdade –  ser man golvsocklarna får rummet större rymd och därför ritade skåp på höga ben. Jag tar detta till mej då kammaren ska inredas klart framöver. Har börjat tänka och fundera. Färgstarkt vill jag ha. Så här såg det ut i julas i det sista rummet i vårt hus som väntar på att ses över.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Bokhyllor

  1. Elfa-systemet är bara så bra! Här används det både på jobbet och hemma, gillar den med bärlist och hängande skenor bäst.

    Gilla

  2. Praktiska och bra hyllor. Och visst är det härligt med färg. Man blir glad av färg.

    Gilla

Tyck till om du vill!

