Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Varför?

6 kommentarer

Så har jag då köpt ett sådant pressglasfat med veckad opal skål och fot av nysilver/alpacka. Helt oskadat. Det var det enda som fanns i second hand-butiken och jag bestämde mig snabbt.
second hand
Men fatet är rosa, en färg som inte är min. Det tillhör den lite svulstigt brackiga perioden som inte heller är min. Snacka om köphets. Ändå är jag lite glad över köpet och undrar vad det innebär…
.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

6 thoughts on “Varför?

  1. Jag förstår att du tyckte om fatet. Det har en egen charm, fantasifullt och ger vårkänsla! :-)

    Gilla

  2. Jag köpte ett par primulor häromdan. Rosa, gröna och gula i samma blomma. Helt överraskande köpte jag en inomhusväxt i en glättig färg? Det är nåt med åldrandet tror jag. Snart har jag väl praktexemplar av begonior. Shopoholic? nja…

    Gilla

    • Jamen, vårblommor som primulor varar inte så länge. Det gör det här fatet om det inte går i kras förstås. Jag tycker det passar in någorlunda i salen men färgen, den färgen, haha…

      Gilla

  3. Ibland är det den udda saken som blir pricken över i.
    Underbar skål men den kräver rätt plats. Hade mycket väl kunna köpt den själv
    Har ochså börjat gilla saker som jag för några år sedan skulle tyckt vara hemska. Men ibland behövs dessa ”stiltokiga” avbrott.
    Udda saker är roliga även om de ej passar omgivande stil.
    De gör på något sätt att helheten blir intresantare.
    mvH
    Hans

    Gilla

Tyck till om du vill!

