Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Det börjar röra på sig

7 kommentarer

Kungscissusen (Cissus rhombifolia) jag inhandlade i fredags på väg hem från en liten fin arbetsresa, har hamnat i krukan jag köpte second hand härom veckan.



Snygg eller hur? Men vad är det för blomkruka och var är den tillverkad? Hittar ingen märkning.

Samtidigt med cissusen köpte jag några fröpåsar från Impecta. I år ska vi försöka oss på palsternackor som på sistone blivit en liten favorit. Drakmynta ska jag så i nya perennträdgården.
.
.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

7 thoughts on “Det börjar röra på sig

  1. Fantastisk kruka, både form, mönster och färg!
    Jag bestämde mig i höstas för att lära mig dreja för att få lite variation på krukorna.. insåg dock snart mina begränsningar och satsar nu istället på att hamstra steninge-krukor när jag åker till landsändar där de inte är lika eftertraktade som i Mälardalen :)
    Fin växt också!

    Gilla

    • Anna! Det var värst att dreja sina egna krukor, snacka om DIY. Gamla glaserade krukor kan var väldigt vackra – och vissa är åtråvärda som du skriver, fast inte över hela landet.
      Nya oglaserade lerkrukor brukar jag köpa i Gränsfors om jag passerar :-)

      Gilla

      • Ja nu blev de alltså inte särskilt eleganta, men jag ska fortsätta öva.. :)
        Har funderat på en Norrlandssemester någon gång, då får Gränsfors bli ett stopp på vägen!

        Gilla

  2. Det kan vara en av de finaste krukorna jag sett!

    Gilla

  3. Mycket fin kruka med egen karaktär. 50-tal?

    Gilla

Tyck till om du vill!

