Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Stopp

5 kommentarer

Den här grinden av lärkträ kom på plats i helgen.
Rådjuren göre sig icke besvär :-)


Traditionell förstöt för strävan, jo.
Men nu kom även de första självdragande skruvarna att användes här i Universumet i denna grind. Krysskruvar. Förutom små franska träskruvar till gångjärnsfästena i ateljéväggen.

ny grind5
Det här är en grind som inte fick bli för ”fin”, dvs jämn enligt MrsUniversum. Och fin blev den tycker jag.
Lite fixande med enkel låsanordning ska till.
Sedan är det bara en grind på andra sidan som ska till. Då murbrukskärran kan köras undan.

Tillägg:

Ahh, jag lägger upp ännu en bild. När jag kom till ateljén efter en ”utflykt” på förmiddagen sken solen så vackert på spjälorna. Än så länge är perennträdgården med grind nyhetens behag så jag tog mig tid att fotografera. En dröm från 2009 är förverkligad :-)

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

5 thoughts on “Stopp

  1. Va fin!! Jag måste göra en nästan likadan för att hålla vildsvinen ute från trädgården.

    Gilla

  2. Vilken fin ”ofin” grind! Gillar sånt som är operfekt, det blir mer personligt på något sätt. Vad härligt att ha fått en rådjursfri zon. Vet hur det är med sådana bestari trädgården.

    Gilla

    • hej Asta, både stads- och landsbygdsboende verkar lida av ökat antal”odjur”. Åtminstone om man odlar något.
      Här vill jag ha det som kallas ”bondskt” vilket numera får en att tänka negativt, men jag tycker allmogens byggeri var otroligt smakfullt, fantasirikt, smart och naturligt. Levande. operfekt som du skriver, personligt…

      Gilla

Tyck till om du vill!

