Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Kaffe o bullar

3 kommentarer

Tage Danielsson kunde roa med allvarlig underton.

Kaffe och bullar gillar MrsUniversum. Men absolut inte orättvisor och förtryck.

Jag har funderat över mitt val av namn på bloggen – Mitt Universum. Den mycket lilla platsen i världen där stora delar av mitt liv går av stapeln. En plats jag tänkte blogga om och som jag gjort – med några utfärder bortom gårdstunet. Jag hoppas ni bloggläsare inte tror att MrsUniversum struntar i vad som händer här utanför, i samhället, i världen! Så är det inte. Men det kommer inte till uttryck här speciellt ofta om någonsin. Hela tiden har här i marginalen stått ”Inget vet man. Vad som helst kan hända. Om ett ögonblick kan allt vara annorlunda. Nu sätter jag på kaffe.” En tanke jag tagit till mig som ni förstår ;-)

Kaffedrickandet är för min del inte en psykologisk försvarsmekanism för att stänga ute omvärldens elakheter. Det gulligt goda väger inte upp det otrevliga. Båda finns och ska inte förträngas. Det kinesiska ordstävet om att ”den som planterar ett träd lever inte förgäves” säger en del om att ha framtidstro. Nog så viktigt i en tuff tillvaro, i en tuff värld :-)

..

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Kaffe o bullar

  1. Sen kan man behöva pigga upp sig med en bulle när man deppar för att man blivit så rund av alla kakor =) Tage D, var förälskad i honom som liten, vilket är märkligt med tanke på att jag bara var 8 när han dog, men barn har koll på sånt, vem som är snäll. vet inte vem vi har som en sådan nu, den underfundiga, empatiska humortypen kanske inte kommer fram i mediaströmmen längre, eller så gör de sin arena ännu lite mindre och privatare än förr. Får en tår i ögat när jag hör den om barnen, och ett glas öl.

    Gilla

    • Tage är oförglömlig :-) Snäll, samhällssatirisk, humoristisk. Man kan bli glad för mindre, Louise. Och ja, hur får man fatt i den humortypen i dagens mediastöm?

      Gilla

Tyck till om du vill!

